Leírás

Kárpátaljai magyar tájszólás, mindennapok, sajtószemle, események, romantika.

Friss topikok

  • Pék úr: Ezen szavak egy részét régen ismertem, de mostanra majdnem elfelejtettem:) A bulocska pontos jelen... (2013.10.12. 20:11) Antifriz

UZI

2013.01.18. 08:45 | Öcsi Taxi | Szólj hozzá!

Címkék: egészségügy jövevényszó

Ultrahangvizsgálat.

Az orosz УЗИ (Ультразвуковое исследование) [uzi, ulytrazvukovoje iszlyedaványije] (ultrahangvizsgálat) betűszóból.
Használatos nemcsak az ultrahangvizsgálatra, de általánosan az orvosi ultrahanggépre és ultrahangleletre is.

- Maguk is uzira?
- Igen.
- Ide a doktor úrhoz, vagy a kis fiatalhoz hátra?
- Én csak ide.
- Hát én is. Itt legalább megvizsgálnak.
(néhány másodpercre mindenki kivár)
- És mennyit fognak adni?
- Hááát. Mennyit szokás?
- Hát, a nászasszonyom, amikor jött, egy kétszázast adott az uzi orvosnak, meg egy huszast az aszisztensnek. De ne félj, el is vette bez prablyem. Annyit se mondott, hogy köszönöm.
- Én is ugy valahogy gondoltam. De inkább odaadom, hadd legyen neki, csak vizsgáljon meg rendesen... Hát nem?
(Elismerő bólogatás az egész folyosón).

- Szia, István! Itt vagy most a poliklinikán? Figyeljé má, nem tudnál bevinni uzira? Itt vagyok a fiuval, beutalták. (...) Tessék?! Ja, nem. Hát, csak a vojenkomátról kivizsgálásra a hasával. (...) Aha. (...) Jó. Jaó. Köszi, köszi, szia. Itt várunk a folyosón. Szia.

A bejegyzés trackback címe:

https://bulocska.blog.hu/api/trackback/id/tr465021749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása